lauantai 12. marraskuuta 2016

3 kuukauden jälkeen

Pitkähkön blogitauon jälkeen on aika kertoilla kuulumisia täältä Englannista.

Olen ollut täällä nyt 3 kuukautta. Hullua! Siinä ajassa on ehtinyt hyvin asettua ja elämä perheen kanssa on jo aika vaivatonta. Minä olen tottunut perheen tapoihin ja he vastaavasti minun tyyliin tehdä asioita ja elää elämää. Tuntuu hyvälle.

Sää on muuttunut kylmäksi. Lämpötila nousee harvoin päälle 10 asteen. Suomalaistenhan luulisi olevan tottuneen kylmään, mutta minä ainakin olin ensimmäisten joukossa vetämässä kevyttoppatakkia päälle. Ja kovasti harmittaa, että jätin muut talvivaatteet Suomeen. Tämä kosteus on niin mieletöntä, että 5 asteen lämpötila ei tunnu kovinkaan kivalta. Siihen kun lisätään tuuli ja viima, niin kyllä minä ainakin tutisen.

Tällä viikolla yhtenä aamuna oli ensimmäisen - ja toistaiseksi ainoan - kerran pakkasta muutama aste. Kuurainen maa ja auringon paiste, miten kaunista olikaan. Sen kunniaksi teinkin pitkän kävelylenkin hymyssä suin.




Nyt vietän pitkästä aikaa kokonaisen viikonlopun täällä kotona Beaconsfieldissä. Edellinen kerta oli lokakuun alkupuolella. Ja silloinkin Noora oli täällä kyläilemässä. :) Yleensä viikonloppuisin on tarve lähteä käymään jossain, mutta olen odottanut tätä kotona oleskelua hyvillä fiiliksillä. Rauhoittuminen on siis tarpeen tällä hetkellä. Ihanaa nukkua kunnon yöunet, viettää rauhallinen, pitkä aamu. Edetä päivä ilman etukäteissuunnitelmia. Fiiliksen mukaan.

Sainkin vihdoin tänään aikaiseksi lähteä käymään viereisessä pikkukaupungissa, High Wycombessa. Kaupunkiin on alle 10 km täältä ja se on meitä lähin shoppailupaikka. Kaupunki vaikuttikin oikeen eläväiseltä ja viihtyisältä paikalta. Positiivinen yllätys.:) Ehkä lähden sinne jouluostoksille.

Elämä siis sujuu täällä oikein mukavasti. Sopivasti arkea ja juhlaa. Nyt ennen joulua kaikille viikonlopuille on paljon mukavaa tekemistä; joulumyyjäiset, pikkujouluja, jouluostoksia ja ainakin yksi joulukonsertti. Odotan innolla kaikkia kokemuksia ja kohtaamisia.

Thames eräällä Lontoon reissulla kuvattuna.

Nauttikaa lumesta siellä Suomessa.
Elämä on rikasta. :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti