tiistai 14. helmikuuta 2017

Tuulet puhaltavat

189 päivää siitä, kun aloitin tämän reissun. Se on pitkä aika; yli 6 kuukautta.

Vuoden vaihteen jälkeen ajatukset siirtyivät kesään ja oli todella alettava miettimään kesäsuunnitelmia. Jäänkö tänne vielä seuraavaksi puoleksi vuodeksi vai tulenko Suomeen tienaamaan tulevaa opiskeluvuotta varten. Tämän aupair-pestin olin päättänyt jättää viimeistään toukokuussa, sillä en nähnyt hyväksi vaihtoehdoksi jäädä tähän perheeseen kesäksi. Mun voimavarat oli mitoitettu toukokuulle tämän osalta. Vaihtoehtoja ja suunnitelmia kesäksi oli paljon.


Ratkaisu kesän suhteen syntyi viime viikolla. Viimeiset viikot täällä perheessä ovat olleet todella haastavia lasten kanssa. Mieli alkoi kääntyä siihen suuntaan, että uuden sopivan perheen löytyessä vaihdan perhettä. Valitettavasti mun osaaminen, ymmärrys ja kärsivällisyys lasten kanssa eivät enää riitä täällä. Aktiivisesti en ole uutta perhettä etsinyt, mitä nyt muutaman kerran eksynyt heikkoina hetkinä aupairworldin sivuille. :) Reilu viikko sitten sunnuntaina törmäsin kuitenkin facessa erääseen ilmoitukseen, jossa haettiin aupairia. Vastasin siihen ja pian olimmekin sopineet Skype-haastattelun seuraavalle päivälle. Siitä asiat etenivät sutjakkaasti ja keskiviikkona minulla olikin tiedossa uusi host-perhe!

Perheen vaihto on maaliskuussa ja olen luvannut olla siellä kesän yli. Tässä nykyisessä perheessäni minulla on töitä enää reilu kolme viikkoa.

Elämä on tekemiesi valintojen summa.
- Albert Camus -

Olen tästä kaikesta enemmän kuin onnellinen!  Uusi perhe vaikuttaa erittäin mukavalta ja rennolta. Perheessä on suomalainen äiti, britti-isä ja 4-vuotias poika. Töitä on huomattavasti vähemmän kuin tässä perheessä, minkä vuoksi minulla on mahdollista viettää enemmän aikaa muiden aupairien kanssa ja kehittää sillä tavalla kielitaitoani. Uusi sijaintini on Epsomissa, Lontoon eteläpuolella.

Toivon todella, että tuulet puhaltavat leppeämmin vaihdoksen myötä. Intoa minulla ainakin on!

2 kommenttia:

  1. Hyvä Laura! Teit varmasti loistavan ratkaisun. Tsemppiä kolmeen viikkoon ja onnea tulevaan! 😊👍 Tekis mieli tulla uudestaan kylään! 😃 t. Marke

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Marketta! Uskon niin itsekin.😊 Tervetuloa, mielellään otan vieraita vastaan jos vaan on tulijoita!😊

      Poista